Partner serwisu
Drogi i autostrady

Latawiec: GDDKiA z trudem przyjmuje krytykę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Latawiec: GDDKiA z trudem przyjmuje krytykę
Tomasz Latawiec, prezes Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców
– Z moich obserwacji wynika, że GDDKiA nie przyjmuje żadnych uwag krytycznych co do zmiany sposobu dialogu z branżą. Nawet dobrze się zapowiadające prace w Zespołach Roboczych okazały się niewypałem – komentuje konflikt branży budowlanej z Generalną Dyrekcją Tomasz Latawiec, prezes Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców oraz członek Inicjatywy dla Infrastruktury.

Prezes SIDiR mówi portalowi "RynekInfrastruktury.pl", że mimo wielomiesięcznych dyskusji, wciąż nie wyeliminowano fundamentalnych różnic w podejściu publicznego zamawiającego do kwestii ryzyk, obowiązków stron oraz roli inżyniera kontraktu.

– Te różnice i inne ciekawe pomysły GDDKiA będą widoczne w nowych dokumentacjach przetargowych na już ogłoszone kontrakty. Wielu wykonawców po zapoznaniu się z nimi zrozumie, że ich pozycja jest jeszcze gorsza niż to miało miejsce dotychczas. Skutkować to będzie kolejnymi niezrealizowanymi na czas kontraktami, sporami i wzajemnymi oskarżeniami – ocenia członek stowarzyszenia IDI.

– Jedyną szansą na wyjście z tej pułapki jest całkowita zmiana w podejściu GDDKiA do zamówień publicznych i zrozumienie roli GDDKiA jako inwestora dysponującego niebagatelnymi kwotami na inwestycje, które powinny stymulować cały rynek budowlany i wpływać na gospodarkę naszego kraju – mówi.

Według Tomasza Latawca, przyszła pora na szeroki dialog przy udziale wszystkich zainteresowanych stron: publicznej (w tym GDDKiA, CUPT, MTBiGM, MRR, NIK, CBA, CBŚ, ABW) oraz wykonawców, projektantów, konsultantów, dostawców, producentów, itd.

– Ale przede wszystkim czas najwyższy na powołania organizacji typu holenderska CROW lub brytyjskie JCT, które to organizacje opracowują metody skutecznego planowania, projektowania kontraktowania i realizowania inwestycji celu publicznego. A że w tych krajach robią to skutecznie, nie muszę chyba nikogo przekonywać – oznajmia Tomasz Latawiec.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5